12 tygodni do talii osy czyli nowa Ty na wiosnę


12 Tygodni Do Talii Osy Czyli Nowa Ty Na Wiosnę

Dobry plan na odchudzanie?

Może masz już karnet? Albo ten od dwóch lat nie wykorzystywany MultiSport?

Patrzysz na swoje odbicie w lustrze, w przymierzalni sklepu z sukienkami na nadchodzącą karnawałową imprezę, i powyższy sprytny plan, jak tak na siebie spoglądasz, ma na celu zredukowanie mniej lub bardziej wystającego brzucha. Zgadłam?

I wiesz, że tym razem może Ci się udać? Serio.

1. 12 Tygodni Do Talii Osy Czyli Nowa Ty Na Wiosnę

Wystarczy, że poza bystrą obserwacją tego co pochłaniasz połączysz dwie rzeczy: Ruch i Różę

Pomyślałaś kiedykolwiek w jaki sposób aktywność fizyczna doprowadza do tego wymarzonego efektu? W jaki sposób ćwiczenia mogą ogarnąć Twój jeszcze przyjemnie miękki brzuch?

Molekuła sygnalizacyjna o nazwie interleukin-6 (IL-6) może odgrywać najważniejszą rolę w procesie topienia tłuszczu. Są to bardzo świeże dane (opublikowane w miesięczniku Cell Metabolizm) więc zapoznaj się tutaj z nimi, bo z dużym prawdopodobieństwem, masz tym razem szansę na powodzenie.

2. 12 Tygodni Do Talii Osy Czyli Nowa Ty Na Wiosnę

R jak ruch

Było jak następuje:

Przez 12 tygodni osoby otyłe podejmowały prostą aktywność – jazdę na rowerze. Zaobserwowano u nich zmniejszenie ilości tłuszczu trzewnego, czyli tego osadzającego się na narządach wewnętrznych. I nie siedzi on tam sobie tak po prostu, bo uwalnia choćby toksyny do układu krwionośnego. Jest też wiązany z występowaniem demencji, raka a nawet prawdopodobieństwa zgonu.

Wracając do badań, niestety nie u wszystkich osiągnięto ten sam rezultat. Ale to akurat dobrze bo dało nam pewien dobry news. Efekt chudnięcia został zniesiony u uczestników, którzy byli w trakcie leczenia reumatoidalnego zapalenia stawów, lekiem (Tocilizumab) blokującym sygnalizację interleukiny-6 (IL-6).

3. 12 Tygodni Do Talii Osy Czyli Nowa Ty Na Wiosnę

Czyli jednak wielokierunkowo działająca cytokina IL-6 ?

Ludzie wiedzą, że ruch jest jedną ze składowych dobrego poziomu zdrowia i regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszają tkankę tłuszczową brzucha, tym samym zmniejszając potencjalne ryzyko rozwoju chorób sercowo-metabolicznych. Przy czym jeśli nie chudniesz, zobacz co boczkiem zażywasz.

Ćwiczenia fizyczne zmniejszają ilość trzewnej tkanki w jamie brzusznej ale jak to się odbywa, do końca jeszcze nie zostało wyjaśnione. Wysnuto za to obiecujące przypuszczenia.

Niektórzy badacze sugerowali, że może to mieć związek z epinefryną, hormonem wydzielanym w trakcie reakcji „uciekaj albo walcz”, która może pośredniczyć w tym działaniu.

Jednak oczy większości zostały zwrócone w kierunku interleukiny-6 (IL-6), odgrywającej w tym procesie właśnie udowodnione, większe znaczenie. Okazało się, że przez regulowanie metabolizmu energii, stymulując rozkład tłuszczów u zdrowych ludzi, następnie uwalnia ją (energię) z mięśni szkieletowych podczas ćwiczeń.

4. 12 Tygodni Do Talii Osy Czyli Nowa Ty Na Wiosnę

Jak to sprawdzono?

Żeby to zweryfikować, zebrano do badań osoby otyłe, które następnie losowo zostały przydzielone do 4 grup. Testy i obserwacje trwały 12 tygodni. 53 uczestników otrzymywało co 4 tygodnie dożylnie Tocilizumab lub placebo w postaci soli fizjologicznej. Wszystko to było połączone z brakiem ćwiczeń lub regularnymi 45 minutowymi sesjami treningowymi na rowerze. Poziom tłuszczu został zmierzony rezonansem magnetycznym przed rozpoczęciem badania i po jego zakończeniu.

Okazało się, że osoby otrzymujące placebo i ćwiczące, zredukowały ilość tłuszczu trzewnego o 225 gram lub 8% w stosunku do osób nie ćwiczących.

Zastosowanie Tocilizumabu, przyniosło efekt odwrotny. Ilość tłuszczu trzewnego wzrosła średnio o 278 gram w porównaniu do placebo. Co gorsza wstrzykiwany lek, doprowadził do wzrostu „złego” cholesterolu w obu grupach (ćwiczącej i nie-), w porównaniu do grupy placebo.

Wedell-Neergaard, badaczka z Uniwersytetu Kopenhaskiego potwierdziła, że może to być przełomowe odkrycie, w niesieniu pomocy osobom z problemami zdrowotnymi spowodowanymi nadwagą, ponieważ jest pierwszym, które wykazało, że interleukina-6 ma duże fizjologiczne znaczenie w regulowaniu masy tłuszczu trzewnego.

Autorzy badania, wskazują jednak że badanie miało charakter eksploracyjny i nie powinno jeszcze stanowić podstawy do wykorzystania w celach leczniczych w warunkach klinicznych. Wymaga bardziej pogłębionej analizy, zwłaszcza wraz z faktem, że interleukina-6, może wpływać na stan zapalny organizmu i działać inaczej u osób zdrowych a inaczej u chorych.

 Ryzykowne olejki eteryczne –
słowo o bezpieczeństwie

Na horyzoncie pojawiają się nowe badania. Naukowcy planują sprawdzić czy interleukina-6 ma wpływ na produkcję energii z tłuszczów i węglowodanów w zależności od różnorodnych warunków i czy podanie jej dożylnie, samo w sobie umożliwi redukcję tłuszczu trzewnego.

Tak czy inaczej, warto zauważyć że wzrost masy ciała idący równolegle z podjęciem aktywności fizycznej, może być spowodowany utratą tłuszczu a wzrostem masy mięśniowej, która jest cięższa mimo że  mniejsza objętościowo niż tłuszcz. Dlatego nie waż się już więcej ważyć, a mierz talię centymetrem, który może być zdecydowanie bardziej motywujący od wskazówki na skali wagi.

A póki co, się ruszaj. Weźże jeździjże chociaż na rowerze. Choćby stacjonarnym.

5. 12 Tygodni Do Talii Osy Czyli Nowa Ty Na Wiosnę

Róża. Dzika.

Jeśli też jesteś już na tyle zdeterminowany by poświęcić 12 tygodni na spalenie brązowej masy tłuszczu trzewnego, możesz dodatkowo sięgnąć po coś, czego rezultaty zaobserwowali Japończycy.

Oni również mieli grupy kontrolne i placebo, i poradzili sobie z redukcją tłuszczu na brzuchu w bardzo przyjemny sposób – podając 100 gram ekstraktu z dzikiej róży. Zawarty w niej tilirosid, regulując poziom glukozy i przyspieszając metabolizm tłuszczów, przeciwdziała kumulowaniu się tłuszczu.

I nie trzeba do tego specjalnych ceregieli.

Jeśli dodasz łyżeczkę sproszkowanej (dzikiej róży) do wody którą masz zamiar pić w trakcie treningu, na wiosnę może pojawić się nowa Ty. Z talią osy i mniejszym ryzykiem zachorowania na dolegliwości związane z oponką na brzuchu.

Wchodzisz w to?

6. 12 Tygodni Do Talii Osy Czyli Nowa Ty Na Wiosnę

Źródła
eurekalert.org, greenmedinfo.com

Poprzedni Gdy spanie to wyzwanie – Jesteś położną, smerfem czy pieczesz chleb?
Następny Olejek czystości i seksualnej równowagi

Brak Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *