5 prostych kroków by inni zaczęli dobrze jeść


5 prostych kroków by inni zaczęli dobrze jeść

Jeśli jesteś dietetykiem, Kołczem zdrowia, rodzicem (i innym) lub dobrym duchem, który na podorędziu niesie Hipokratesowskie „niech pożywienie będzie lekarstwem i odwrotnie” a niektórzy z Twojego otoczenia nie mają tej świadomości, chcemy dać Ci kilka life hacków, jak jednak ich do swoich twierdzeń przekonać.

Ale tak, że będą jeść Ci z ręki.

Oczywiście wiemy, że doskonale orientujesz się co z pokarmów Ci służy i też chciałabyś by partner cieszył się wspaniałościami płynącymi z prawidłowej diety. Co zrobić, co uczynić by ulubionego współmałżonka oderwać od pizzy i piwa?

Podam Ci kilka skutecznych klu. 5 od dawna stosowanych wśród speców od dobrego zarządzania dietą i zdrowiem oraz 5 udoskonalonych.

5 powszechnych w obiegu:

  1. Mów ludziom, że będą super zdrowi
  2. Przekaż zainteresowanemu, że polepszy to jakość i dlugość ich życia
  3. Kobietom potwierdź, że będą mieć świetną sylwetkę a mężczyznom, że nabiorą muskulatury
  4. Udowodnij innym, że jeżeli nie jedzą tak jak Ty, to są najprawdopodobniej mało poważni
  5. Podaj niezbite dowody naukowe, popierające Twoje właściwe podejście do kwestii żywienia

Ha! Sięgając po jakąkolwiek pozycję o żywieniu lub zdrowej diecie, od jakiegokolwiek eksperta, dotrzesz przynajmniej do jednej wersji z powyższego. Jest to zasadne bo zawiera w sobie sprawdzoną mądrość i użyteczność w zastosowaniu, jednakże… istnieje tak wiele różnych i sprzecznych teorii dotyczących odpowiedniego żywienia, że musi kryć się za tym jakiś paradoks. Te same poglądy głoszone są wszem i wobec, ale komu zaufać, skoro w zależności od eksperta, podawane jest kompletnie inne menu, w różnych proporcjach i dawkach ruchu. WTF? („Welcome To Facebook”) I jak uwierzyć komuś, że przeżyję na proponowanej przez niego diecie 100 lat, skoro on sam nie ma nawet 99? Przecież to przeczy wszelkiemu zdrowemu rozsądkowi.

Jeśli zgadzasz się z tym co napisałam, zastanówmy się nad zaktualizowaną wersją tego co powyżej. Pomyślmy w jaki sposób pomóc innym w lepszy sposób, strawić i przyswoić porady dietetyczne, w które szczerze wierzysz, mogą być dla nich pomocne. Oczywiście jeśli tylko chcesz dbać o zdrowie innych, masz potrzebę dzielenia się ze światem tym czego się nauczyłaś, oraz jesteś przekonana, że zostałaś powołana do głoszenia zdrowotnej prawdy.

Poniżej sprawdź jak sprawić by ktoś inny Cię wysłuchał.

5 nowych i ulepszonych strategii do zastosowania w diecie – Czyli jak zwiększyć u innych odżywczą świadomość?

1. Przekazuj mądrość płynącą z wiedzy o odżywianiu, a nie tylko informacje

Ponieważ wiele ludzi przeżywa katusze ze względu na „dietę o wysokim poziomie faktów”, nie bardzo wiedzą oni jak rzeczywiście do tego się ustosunkować. W dzisiejszym świecie jesteśmy zalewani różnego rodzaju soczystymi informacjami dotyczącymi żywienia i wiele z nich nie ma wspólnego mianownika. Zakłócenia spowodowane przesytem wiedzy i skakanie z kwiatka na kwiatek, nie daje oczekiwanych rezultatów. Dobrze jest odwołać się do wyższego poziomu zrozumienia całości. Podążanie za wskazówkami, które wszyscy mamy w sobie. Dlatego zachęcaj innych do podążania za własną intuicją, za odkrywaniem i eksperymentowaniem jak prawdziwy naukowiec. Podawaj informatyczne kąski i skłaniaj do dyskusji, do wyciągania wniosków. Mądrość ta polega na tym, że ludzie zaczynają sięgać do inteligencji własnego ciała Poza tym pozwolisz każdemu rozwinąć się w dobrym dla niego kierunku, a poczucie decyzyjności, sprawstwa i kontroli nad tym co ktoś pochłania wraz z tym jak się czuje, da mu obraz własnego przeznaczenia metabolicznego.

Wskazówka ta jest dla osób świadomych i zdrowych.

Dzieci pamiętaj potrzebują tutaj wsparcia bo wybór do konsumpcji jedynie czerwonych żelek (nie wyłącznie w okresie np. świąt), jest już kwalifikowany pod postępowanie psychologii klinicznej.

 Gdzie kupić olejki eteryczne –
Czyste.

Jeżeli zauważysz u bliskich zaburzenia łaknienia, również reaguj.

2. Jeśli dajesz rady dotyczące żywienia, staraj się robić to z wyczuciem

Możesz śmiało mówić innym, jeśli już jesteś zorientowana w temacie, co według Ciebie powinni jeść. Upewnij się jednak, że sposób w jaki przekazujesz im tę wiedzę jest odczytany rzeczywiście tak jak chcesz to przekazać.

Przykład: Informując kogoś i zwracając się słowami „Nie jedz tego jedzenia bo to jest złe dla Ciebie”, odbiór może wyglądać następująco „Jesteś złym człowiekiem jedząc złe jedzenie”. Nie o to Ci chodziło a przy okazji natrafisz na opór.

Dlatego komunikuj się z życzliwością. Postaraj się sprawić, by Twoje rady brzmiały wspierająco. Informacje rzucane „na sucho”, negatywnym językiem są jak dawka trucizny, która może zburzyć relacje innej osoby z jedzeniem. Serdeczne wsparcie jest serwowane „z sercem”.

3. Dodaj szczyptę pasji

Eksperci najbardziej trafiający do serca uszu to Ci, którzy nie „smakują” jak potrawa bez przypraw. Wchodząc w kontakt z innymi, i niosąc misję uświadamiania, że to co jedzą wpywa na stan ich zdrowia, próbuj przekazywać tę wiedzę z pewną dozą zaangażowania. Niniejszym bez przesady.

Pierwszym punktem wyjścia do innych jest sprawienie by czuli się przy Tobie bezpiecznie. Naciskając swoimi entuzjastycznymi komentarzami, możesz jedynie ich niepotrzebnie spłoszyć. Pamiętaj też, że poza komunikatem werbalnym, istotna jest też mowa ciała. Bądź kreatywna. Dopraw wszystko odpowiednio, tak żeby nie przesolić i nie spieprzyć.

4. Szanuj ludzi, bez względu na to co jedzą

Nadchodzi wyzwanie! Informując innych, że najlepiej byłoby stosować się do kreślonej diety, często jednocześnie mówimy im, że to co jedzą jest do bani. Może faktycznie tak jest, może nie ale jest pewien sposób na uszanowanie ich pozycji żywieniowej, bez względu na jakość jedzenia które pałaszują. Jeżeli na wyjściu do rozmowy, osoba do której ma trafić Twoja porada wie, że ją szanujesz, zdecydowanie bardziej skłonna jest do wysłuchania Ciebie.

Tutaj historia z gabinetu dietetyka byś pojęła o co dokładnie chodzi.

 Do specjalisty zgłosiła się kobieta odnosząca duże sukcesy w firmie ale poziom jej zmęczenia, zaczął być tak dokuczliwy, że coraz gorzej radziła sobie z codziennymi obowiązkami. Zapytana jak wygląda jej dieta (uwaga: wszystko w USA), opowiedziała jakie są jej posiłki w ciągu dnia. Na śniadanie zjadała cupcake do kawy, na drugie śniadanie pączka, później przekąska z kanapki z białego chleba a na późną obiadokolację mrożona pizza lub płatki z mlekiem.

 Ryzykowne olejki eteryczne –
słowo o bezpieczeństwie

Dietetyk niezłośliwie skwitował, że wygląda to trochę jak dieta 7 latka, który został sam w domu na weekend. Kobieta niestety rozpłakała się, co było potwierdzeniem jak trudne miała za sobą doświadczenia. Wychowana przez jednego rodzica, w trudnych warunkach finansowych, często była w domu sama, zjadając to co akurat było dostępne.

Niesamowita lekcja.

Rozmawiając z ludźmi, często nie wiesz jakie mają za sobą doświadczenia i w jaki sposób kształtowała się ich świadomość dotycząca wielu aspektów, w tym żywieniowych. Jeżeli jesteś tym szczęściarzem, że akurat masz wiedzę i chcesz się nią dzielić, zawsze pamiętaj by szanować drugą stronę kontaktu.

5. Podawaj nie tylko rady dietetyczne, dziel się inspiracją

Chcąc mówić innym co powinni jeść oraz w jaki sposób, dziel się nie tylko bezpośrednimi poradami żywnościowymi. Zaoferuj coś extra. Daj też inspirację, bo w jedzeniu chodzi o coś więcej niż szamanie i wydalanie.

Czy naprawdę ważne jest wśród jakich artykułów spożywczych układasz swoje menu?

Owszem jest. Ale jest też coś więcej, bardziej przydatny fakt, że żywność i jej wartość biologiczna, jej wibracje i energia którą niesie, ma służyć jedzącemu do wyrażenia swojego potencjału. Do realizacji siebie i talentów którymi jest wyposażony. Odpowiednia żywność powinna wprowadzać spożywającego w najwyższy możliwy stan funkcjonowania fizycznego, psychicznego i duchowego by w pełni wykorzystać nasze istnienie w tej rzeczywistości. Nie informuj innych o tym tylko co jeść, mów im o tym, że posiłki na które składa się ich ziemska uczta, służy temu kim się stają dla siebie i świata.

Jeśli masz jakieś własne spostrzeżenia, doświadczenia i chciałabyś wzbogacić powyższą listę o dodatkowe niosące dobre przesłanie wskazówki, zapraszamy do podzielenia się w komentarzach.

Źródła
psychologyofeating.com

Poprzedni Ginger - Imbir ( Zingiber officinale )
Następny Grapefruit - Grejpfrut ( Citrus X paradisi )

Brak Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *