Jedzenie a zdrowie psychiczne.


Jedzenie a zdrowie psychiczne.

(Ty)jesz czy Ciebie zjada? Może jesz, bo masz lęki a nawet depresję?

Sprawdź co Ci tam wibruje nie tak.

spotify podcast badge blk grn 660x160 1
Stitcher Listen Badge Color Light BG
siły Natury deezer
sn itunes

Przysiądź na chwilę i zrób analizę.

Rozważ rzeczy które robisz „w imię zdrowia”.

Niezależnie od Matki Natury, stosujesz dietę, która ma Cię wyszczuplić, upięknić, ma zbawić świat, lub taką którą zaleca pierwsza z brzegu, jakich milion, marszo-biegaczka? Bo przegania lęki, w tym swój przed przytyciem, i przy okazji promuje własne suple?

Myślisz, ze dzięki temu będziesz dobrze wyglądać i czuć się dobrze?

Może będziesz.

Może jednak nie.

Bo nie na tym rzecz polega.

Jeśli ogólnie rzec biorąc, Twoja uwaga skupia się na powierzchownych aspektach odżywiania i koncentrujesz się na tym, co wkładasz do ust bo wpływa to na Twoje ciało, popełniasz błąd!

Zbyt często pomijamy kluczową rolę, jaką dieta odgrywa w zdrowiu psychicznym, a jedzenie wpływa przecież na nastrój.

Więcej.

Najwyższym celem jedzenia jest odżywianie przede wszystkim ducha.

Przykładowo, pieczywo, ciastka i ciasta zawierają biochemiczne elementy budulcowe, których nasz organizm potrzebuje do wytwarzania substancji chemicznych w mózgu, takich jak serotonina, nic więc dziwnego, że takie smakołyki poprawiają nasz nastrój i uspokajają negatywne emocje. Przynajmniej krótkoterminowo.

Nieświadomie używamy różnorodnych produktów spożywczych, aby zaspokoić nasze potrzeby, ale zwykle nie przy pomocy długoterminowego planu ani głębokiej świadomości. Bez namysłu jemy coś dla natychmiastowego efektu.

Często martwimy się tym, co jemy, a nie tym, co zjada nas.

Możemy zanurzyć się w jedzeniu w celu zaspokojenia wewnętrznej pustki, która nie ma nic wspólnego z głodem, lub możemy ograniczać spożywany pokarm ze strachu, że zwiększy on naszą talię.

Nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo ten wzór ograniczeń wpływa na nasze życie emocjonalne.

A tak przy okazji – trudno jest dostrzec, jak dbać o siebie, gdy mamy do czynienia z nadmiarem informacji żywieniowych, wskazujących nam różne kierunki.

Lista książek na temat diet i żywienia rośnie błyskawicznie, a jak na ironię, rośnie także częstość występowania chorób przewlekłych we współczesnym społeczeństwie.

I teraz w sedno, jak myślisz – ludzie umierają częściej z głodu czy z powodu jedzenia?

Skąd ta epidemia smutków i innych zaburzeń czy chronicznych dolegliwości?

Tak naprawdę mamy na wyciągnięcie ręki wszystko, czego potrzebujemy, aby być zdrowymi.

Po co dodawać chemikalia i konserwanty do żywności? Nawet w suplementach. Po co jeść o nieodpowiednich porach lub w niewłaściwy sposób? Po co zaburzać naturalne procesy metaboliczne, niszcząc nasz przewód pokarmowy? Robisz to sobie? Może nawet swoim Dzieciom?

Jedzenie-a-zdrowie-psychiczne-1

Stan naszego ogólnego zdrowia, zależy od tego, co znajduje się na końcu widelca.

Elementy budulcowe naszego ciała pochodzą ze związków bioaktywnych w żywności, ale żywotność, jaką daje żywność, zależy od jej jakości.

Jeżeli jakość jedzenia które jemy jest niska, stajemy się energetycznie wyczerpani i przygnębieni.

Smutek wskazuje, że ciało, umysł i duch są pozbawione energii.

W ten sposób jedzenie i nastrój łączą elementy holistycznej łamigłówki zdrowotnej.

Potrzebne tu jest podejście całościowe.

Dlatego powinniśmy się skupić, nie tylko na tym, co włożyć do naszego ciała, ale także na tym, jak karmić naszego ducha.

Z pewnością znasz równanie Einsteina E = mc 2, ale czy wiesz, że dotyczy ono również  jedzenia?

Nie mówmy o jedzeniu w kategoriach kalorii, białka, węglowodanów, tłuszczu, a nawet mikroelementów, takich jak kwas foliowy i witaminy. Jedzenie ma więcej niż biochemiczne elementy składowe.

Teoria względności przypomina, że cała materia jest energią, a energia staje się materią.

Aby stworzyć witalność i lekkość bytu, musimy dokonać kwantowego skoku od zmechanizowanego procesu do jego wysublimowania.

Jedzenie a zdrowie psychiczne 2

Na poziomie kwantowym wartość jedzenia, polega na jego zdolności do przenoszenia wibracyjnej esencji świata przyrody – do ciała.

Procesy metaboliczne zachodzące w ciele stanowią wyraźny przykład tej zasady w działaniu. Przemiana materii w energię i energii w materię nieustannie zachodzą w naszej fizjologii.

Materia przenosi energię do ciała, umysłu i ducha.

Jedzenie powinno nieść ze sobą dobre wibracje, lub pozytywne ślady energetyczne ze świata przyrody. Jeśli to, co jest konsumowane, jest dla nas właściwe, wówczas wibracje te działają synergistycznie, aby budować naszą fizjologię.

Jak różny byłby nasz stosunek do jedzenia, gdybyśmy oprócz czytania etykiet kaloryczności i składników odżywczych, nauczyli się doświadczać energetycznego przesłania, które przynosi nam jedzenie?

Ponieważ jedzenie staje się nami.

Jesteśmy tym, co jemy.

Dosłownie.

Jedzenie a zdrowie psychiczne 3

W jaki sposób możesz zmaksymalizować wartość spożywanego jedzenia?

  • Rozpocznij dzień od ciepłej wody

Rozpoczęcie dnia od szklanki ciepłej wody, podnosi temperaturę ciała, co przyspiesza metabolizm i wspomaga odchudzanie.

  • Zamrażasz?

Im świeższe jedzenie, tym więcej życia z niego wydobędziesz. Żywność traci swoją wartość tym bardziej, im dłużej jest przechowywana.

Zaledwie kilka godzin w lodówce, a żywotność jedzenia może zostać zmniejszona. Przechowywane jedzenie i resztki, wnoszą mało dobrego do naszego organizmu. Napełniają nas i dostarczają nam składników odżywczych, ale nie dodają nam żywotności. Żywność wysoko przetworzona nie żyje, nie da Ci prawdziwej siły i energii.

Odpowiednie źródło energii, dostarczą Ci zwłaszcza pokarmy sezonowe.

Jesteś głodna wkrótce po posiłku?

Kiedy jedzenie nie odżywia ciała ani nie karmi ducha, pozostaje niedosyt.

  • Jak się ma Twoje DNA?

Ponieważ cząsteczki żywności zostaną włączone do naszego ciała fizycznego, niezwykle ważne jest, aby skład genetyczny żywności był zgodny z naszym.

Cząsteczki żywności muszą naturalnie pasować do naszego organizmu.

Staraj się wybierać żywność ekologiczną. Bez pestycydów, innych zanieczyszczeń i modyfikacji genetycznej.

Jedzenie a zdrowie psychiczne 4
  • Świadomość kucharza odgrywa ogromną rolę w zdrowotnych właściwościach żywności.

Przygotowujący posiłki z natchnieniem, wkładają w posiłek coś więcej niż zaangażowanie.

Wypełniają go dobrą energią.

To może częściowo tłumaczyć lecznicze właściwości tradycyjnego domowego posiłku – żywności wytwarzanej przez kochające i uważne dłonie osoby, która ma głębokie pragnienie dobrego samopoczucia u osób, które karmi.

Nie ma jak u mamy albo lepiej, nie jedz u teściowej.

Jeśli sama przygotowujesz dla siebie posiłki, Twoje nastawienie też się liczy – „Znowu to? Ta dieta mnie wykończy!”

  • Celebruj posiłki.

Nie wrzucaj w siebie kanapki na 3 minutowej przerwie śniadaniowej w korpo. Lepiej nie jedz.

Musimy zyskać większą świadomość nie tylko tego, co jemy, ale także tego, jak jemy, dlaczego jemy, kiedy jemy i jak się czujemy po jedzeniu.

Kiedy zdamy sobie sprawę, że ucieleśniamy spożywane przez nas jedzenie, zaczynamy rozumieć, że proces jedzenia powinien być pięknym i świętym rytuałem.

Trawienie zaczyna się, gdy spojrzymy na nasze jedzenie. Rzeczywiście proces metaboliczny rozpoczyna się jeszcze zanim jedzenie dostanie się do naszych ust. Zachodnie badania naukowe szacują, że 30 do 40 procent całkowitej odpowiedzi trawiennej na każdy posiłek jest wywoływane przez mózg.

Już pies Pawłowa o tym wiedział.

Pawłow też.

Jedzenie jest naprawdę mocnym doświadczeniem.

Widzenie, wąchanie i smakowanie jedzenia, rozpoczyna kaskadę reakcji w fizjologii.

Od spożycia, trawienia, asymilacji, aż do eliminacji.

Zatem pamiętaj, że sposób, w jaki jemy jest tak samo ważny, jak to, co jemy, a samo jedzenie powinno być źródłem radości.

  • Zawsze siadaj, aby jeść.

Nie pochłaniaj jedzenia, gdy idziesz ulicą lub ścigasz się z czasem swoim samochodem.

Siadanie i jedzenie informuje nasz umysł, że skupiamy się na jedzeniu, które zamierzamy spożywać, a nie na niezliczonych innych czynnościach.

Poświęcenie kilku minut na siedzenie i spokojne jedzenie wywołuje reakcję relaksacyjną.

Ta odpowiedź wyzwala uwalnianie substancji biochemicznych, które wspomagają proces trawienia.

Dodatkowo, zgięcie naszych bioder kieruje naszą krew do górnej połowy ciała, gdzie jest potrzebna do trawienia, a nie do nóg, gdzie gdy jesz w biegu, na stojąco, normalnie by powędrowała.

  • Nie jedz bezpośrednio przed pójściem spać.

W nocy ciało ciężko pracuje, aby oczyścić i zregenerować wszystkie układy.

Gdy ciało znajduje się w trybie wyłączenia, procesy trawienne są dalekie od efektywności.

Jedzenie nie będzie właściwie trawione i zamiast dać Ci energię, odbierze ją, przy okazji uniemożliwiając pozbycie się, niechcianych już substancji.

Jaki był Twój ostatni posiłek? Jak go zjadłaś? Jak się teraz czujesz?

Dbanie o siebie i o swoją zdrową sylwetkę, możesz zacząć od swojego talerza.

Źródła
mapi.com, joyfulbelly.com, mindbodygreen.com, ayurvedacollege.com,

Healing Depression the Mind-Body Way

Poprzedni Trauma dziecięca a zaburzenia zdrowotne u dorosłych
Następny Czy wiesz co oznacza prawdziwa miłość, i jak ją znaleźć?

Brak Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *