Więcej szczęścia w 7 prostych krokach


uśmiech

Szczęście to prosta sprawa

Na nasze codzienne życie składa się cały ogrom nawyków, mających wpływ na nasze funkcjonowanie i samopoczucie. Zastanawiałaś się kiedyś jakie proste nawyki mogą zostać wplecione w nasz styl życia, by pozytywnie wpływać na nasz nastrój?

Jest wiele rzeczy, które pomagają nam czuć się szczęśliwymi. Oczywiście jest to uzależnione od indywidualnych i aktualnych potrzeb jednostki, jednakże tutaj zostanie zawartych kilka takich, które mogą dotyczyć wielu osób i mieć zasadnicze znaczenie, każdego dnia wpływając na nasz nastrój.

Oto kilka radosnych nawyków, o które możemy dbać każdego dnia, aby poprawiać swój nastrój i nastawić się pozytywnie do życia:

małe figurki

1. Sprawdź czym karmisz swój umysł

Jakie oglądasz seriale, programy telewizyjne, filmy, wiadomości? Jakiej muzyki słuchasz? Czy stale towarzyszy Ci internet, media społecznościowe? A czy funkcjonując otoczony tym wszystkim, nie narażasz siebie przy okazji na różnorodne formy nienawistnych, cynicznych, wściekłych, depresyjnych, uwłaczających informacji i komentarzy, itp.? Dobrą zasadą jest zadawanie sobie pytań, jaki wpływ mogą mieć na Ciebie dostarczane sobie treści i czy to co wybierasz, działa na Ciebie dobrze czy źle. Dlatego, przede wszystkim, wybieraj mądrze.

notes i długopis

2. Agenda wdzięczności i uważności

Z uwagą odnajdź każdy drobiazg, za który możesz być wdzięczny każdego dnia, i zapisz go w dzienniku wdzięczności lub zrób swoją listę miłych zdarzeń w notatniku. Może to być dosłownie wszystko, zaczynając od tego, że jesteś zdrowa, masz sprawne ciało, dom do życia, obfitość jedzenia, pracę, przyjaciół, kwiaty na parapecie, piękny zachód słońca itp. Przyzwyczajeni do wygody, często przeoczamy nawet najprostsze dogodności i możliwości, a to te detale, które składają się na spokojną całość, zasługują na zauważenie i uznanie. Okazywanie wdzięczności zmniejsza podatność na depresję, neurozy, poczucie osamotnienia, zazdrość.

dłoń

3. Komplementuj innych

Każdego dnia, w ludziach którzy Cię otaczają spróbuj odnaleźć coś, za co mógłbyś ofiarować im dobre słowo, np. kogoś pochwalić bo ma piękny szalik, włosy, ubrania, sposób w jaki coś zrobił, czy dobry charakter. Kiedy to robimy, wywarza się wzajemnie uczucie entuzjazmu, ponieważ w grę wchodzą neurony lustrzane, odpowiedzialne za uczucie empatii i powodując uśmiech u obu z was, napełniają mózg zadowoleniem.

 Gdzie kupić olejki eteryczne – 
Czyste.
kobieta w lustrze

4. Komplementuj sam siebie

Popatrz w lustro i powiedz sobie, że się kochasz, lubisz i doceniasz. To bardzo ważne. Przywykliśmy do myślenia o sobie w krytyczny sposób a robiąc to, zaczynamy wierzyć, że tacy jakich siebie przedstawiamy, jesteśmy naprawdę. Kiedy robisz coś dobrego lub czujesz się dobrze w ciągu dnia, zaakceptuj to i uśmiechnij się. Przestań mówić o sobie negatywne rzeczy i zacznij uznawać dobro, ponieważ to bardzo wpływa na Twój poziom zadowolenia z życia i przekłada się na Twoje zachowanie. Samoocena, zadowolenie z życia oraz optymizm są w szczególności  czynnikami często korelowanymi, z liczbą rezultatów, wskazujących na optymalne funkcjonowanie jednostki, jej dobre samopoczucie w obszarach takich jak zdrowie, powodzenie w pracy i pozytywne relacje międzyludzkie.

kobieta przytula drzewo

5. Dbaj o kontakt z naturą

Natura pomaga poprawić nastrój na milion różnych sposobów. Przebywanie na łonie natury pomoże oczyścić twoje myśli i nastrój. Codziennie staraj się odwiedzić park, jezioro, las, plażę, ogród lub po prostu stać przy drzewie lub na trawie. Prawdziwa energia pochodzi z roślin, które wibrują w naszym ciele, powodując uczucie uspokojenia.

6. Zjadaj zdrowe

Około 40% tego, co spożywamy, jest wykorzystywane przez mózg. Ponad 95% naszej serotoniny jest wytwarzane w jelitach, a serotonina jest neuroprzekaźnikiem szczęścia. To co wkładasz do ust jest mega ważne. Im bardziej świeże, nieprzetworzone i naturalne produkty konsumujesz, tym lepiej. Odkrywaj organiczne, lokalne i sezonowe owoce i warzywa. Staraj się by stanowiły większość Twojej diety w ciągu dnia. Jeśli lubisz przekąski, wyposaż swoją spiżarnię w masło orzechowe, orzechy, żywność biotyczną, ziarna kakao czy suszone owoce np. morwy lub morele.

 Ryzykowne olejki eteryczne – 
słowo o bezpieczeństwie

7. Poznaj się z olejkami eterycznymi

Związki aromatyczne zawarte w roślinach, nazywane są olejkami eterycznymi. Wiele z nich pomaga poprawić nastrój i zmniejszyć stres, promując tym samym szczęśliwy styl życia. Rozpylaj i stosuj olejki eteryczne regularnie, jako jeden z najprostszych szczęśliwych nawyków. Na nastrój doskonale działa połączenie kadzidła, lawendy i bergamotki. Więcej o wpływie olejków eterycznych na emocje, dowiesz się tutaj

Najprostsze nawyki, nie wymagające dużego nakładu energii, potrafią odmienić Twoje dni, czyniąc życie szczęśliwszym. Małe rzeczy, towarzyszące nam regularnie, z pewnością przyniosą długoterminowe efekty w Twoim życiu. Z czasem zaś, staną się zwyczajami, które w prosty sposób wniosą poczucie szczęścia w Twoją codzienność. 

Poprzedni Jak Zacząć Bewit
Następny Bajecznie zdrowe włosy Roszpunki, stymulowane miodem i… czosnkiem

Brak Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *